Nuffy Ads

Wednesday, January 25, 2012

Dah boleh start menggelabah dah...

Sebelum ni, aku relax je gi survey bridal boutiques, survey photographer. Shopping barang hantaran. Pergi ambil borang nikah di pejabat agama. Pergi buat HIV test. Padahal time tu tak decide lagi pun bila nak nikah dan kahwin.  Abah pun tak buat keputusan pape lagi. 

Tapi bila aku dah mula kerja on 16th Jan yang lepas, abang long dah mula tanya abah bila nak kahwinkan aku. Pastu abah kata, Mei la... Kami nak nikah in Mac pun abah tak bagi sebab abah kata dah tak jauh Mac ke Mei. 

Pastu tetiba aku gelabah tak tau nak urus yang mana satu dulu. Booking pelamin dulu ke? Booking make up artist dulu ke? Booking photgrapher dulu ke? Door gift bila nak kena beli? Kad jemputan apa cerita? Pheewwww, gelabah....

Yang comelnya, bila sepupu aku yang kerja nurse di JB, sama umur pulak tu dah decide nak kahwin mid May jugak. Dan bertambah meriah bila my last maternal uncle, pun sama umur dengan aku nak kahwin tahun ni jugak. Dijangka pergi meminang Mac nanti, insyaALLAH. Dah la kami tinggal sekampung. Muehehe.....

Nenek dah kecoh nak sekalikan aje wedding aku and sepupu bersama dengan majlis sambut menantu uncle. Kuikuikui! Takleh nak imagine cane majlis nanti. Hehe... 

So, rasanya bila nak decide tarikh nanti, banyak pihak yang kena duduk berunding di meja bulat. Sebab kalau boleh, tak nak sedara mara kena cuti panjang sebab nak attend ketiga-tiga majlis. Dan kami bertiga pun kalau boleh nak attend wedding each other. 

Dah tersurat kami dilahirkan pada tahun yang sama dan ditakdirkan sampai jodoh pun di tahun yang sama. Terima dengan redha walaupun agak terlewat bagi wanita.

Tapi aku tak tahu nak buat apa ni. Dah la nanti aku jauh di Tioman. Sape nak uruskan semua benda2 yang aku mention kat atas tuuuu? Fuuuuu..... Semoga ALLAH permudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment